Základní škola Třeboň Na Sadech 375

Adresa Základní škola Třeboň
Na Sadech 375, 379 35 Třeboň

Telefon 384 722 392

Velikost písma

Cesta k této kategorii: Úvodní stránka / O škole / Školní akce / 2018/2019 / březen

Den finanční gramotnosti

Den finanční gramotnosti

   Den věnovaný finanční gramotnosti se uskutečnil 26. března 2019. V tomto školním roce to byl již druhý projektový den, jehož cílem bylo zvýšení znalostí žáků v oblasti finanční gramotnosti. Jedná se o dlouhodobý projekt, který je na druhém stupni ZŠ rozdělen do osmi částí. Žáci tak absolvují v každém ročníku dva projektové dny. Název celého projektu je "Rozumíme penězům".

    První část projektového dne byla věnována celkovému opakování doposud probraných témat. Opakování probíhalo hravou formou přibližně dvě hodiny. Jednotlivé aktivity byly zaměřeny na následující témata - bankovky, pojmy z finanční gramotnosti, druhy pojištění a cizí měny.

   Druhou část projektového dne pracovali žáci ve fiktivních domácnostech. V každém ročníku zpracovávali žáci jiné téma. Šesťáci plánovali letní dovolenou, sedmáci se snažili snížit náklady na bydlení, pro žáky osmých tříd bylo připraveno téma - zodpovědné zadlužování a deváťáci se věnovali investicím a smlouvám.

  Po kontrole na podzim upravených rozpočtů jednotlivých domácností následovaly nejrůznější úkoly. Žáci luštili křížovky a kvízy, hráli hry, pracovali s textem. Součástí druhého bloku byly rovněž zajímavé prezentace a nechyběly ani výtvarné činnosti. Témata ve všech ročnících byla zakončena závěrečnými pracemi, které budou vystaveny v prostorách školy. Žáci devátého ročníku, kteří se během čtyř let seznámili se všemi tématy tohoto programu, obdrží certifikáty o úspěšném absolvování celého projektu s názvem "Rozumíme penězům". J. Písaříková

en finanční gramotnosti proběhl 26. 3. 2019. Žáci pracovali ve dvojicích i ve skupinách a seznamovali se s problémy, které souvisejí s půjčováním a s dluhy. Povídali jsme si o hypotéce, o různých úvěrech a rychlých půjčkách. Žáci v průběhu dne zhlédli krátká videa, ve kterých se dozvěděli další zajímavé skutečnosti z oblasti půjčování. Též jsme rešili, zda je nutné půjčovat si na dovolenou či vánoční dárky. Den finanční gramotnosti proběhl v příjemné atmosféře a my už se těšíme na další pokračování. J. Bendová

V úterý 26.3. proběhl na škole Den finanční gramotnosti. Naše třída měla za úkol pomoci skřítkům z Novohradských hor znovu vybavit jejich jeskyně, které poničila povodeň.

Děti pracovaly opět ve skupinách. Za různé úkoly získávaly drahokamy, které si pak vyměnily v bance u p.učitelky za peníze. Následně musely děti přemýšlet, co koupit v obchodě svým skřítkům do jeskyně - co je důležité a co ne. Všem skupinám se podařilo jejich jeskyně vybavit a na závěr před ostatními spolužáky prezentovaly svou práci na velkém archu.

Při skupinové práci se projevovali žáci "sólisti" i týmoví hráči, někdy vázla domluva. Práce se dětem povedly a máme je vystavené ve třídě.yes J. Kreichová

V úterý 26. března se konal 2. Den finanční gramotnosti v tomto školním roce. Opět jsme ve skupinách hospodařili s kapesným dětí ze svých známých rodin. V další části jsme pracovali s finančními náklady na školáka. V položce školních potřeb děti využily zjištěné částky z třeboňských papírnictví. V závěru práce se velmi divily, jaké jsou průměrné měsíční výdaje za školáka, a že to rodiče vůbec nemají jednoduché, zvláště pokud je v rodině dětí víc.

Dopoledne jsme si zpestřili ovocno - zeleninovým rautem, protože na základě reklamace musela dodavatelská firma v rámci projektu Ovoce do škol dodat zboží chybějící v minulé ochutnávce. D. Krejčí

Celé dopoledne žáci strávili výukou finanční gramotnosti. Tématem tentokrát bylo nakupování. Žáci jako obvykle pracovali ve skupinách. V úvodní části si děti vylosovaly pracovní listy s obrázky různého zboží. Obrázky pak vybarvily, vystřihly a nalepily na čtvrtku, na kterou si nakreslily a pojmenovaly svůj obchod. Hotovou práci prezentovala každá skupina ostatním spolužákům. Následovalo luštění křížovky, které nebylo pro žáky vůbec jednoduché. S nápovědou se ale k tajence dopracovali úplně všichni. Poslední aktivitou bylo odhadování cen vylosovaného zboží. Všechny skupiny nejprve vyplnily tabulku o zboží (název, obrázek, odhadnutá cena), potom navštívily malý školní obchůdek, kde zjistily skutečné ceny. Bylo zajímavé porovnávat odhadnuté ceny se skutečnými. Na závěr žáci zhlédli dva krátké filmy, jeden o vzniku peněz, druhý o výrobě mincí.

Projektový den se dětem líbil, do práce se aktivně zapojili úplně všichni. A. Kučerová

26.3. 2019 proběhl druhý den finanční gramotnosti. Tentokrát jsme pomáhali skřítkům zařídit jeskyni, kterou poničila povodeň. Děti plnily různé úkoly, za které získávaly diamanty. Ty si potom vyměnily za peníze, za které nakupovaly vybavení jeskyně. Všem se práce povedla a mají velkou pochvalu.yes P. Padrtová

Dne 26. března proběhl další den Finanční gramotnosti, který se věnoval druhům pojištění, úsporám v domácnosti (voda, elektřina, topení, …). Každá fiktivní rodina měla za úkol nakoupit do domácnosti elektrospotřebiče a krátkou prezentací zdůvodnit výběr produktu (energetická třída, cena, výhody, nevýhody a důvod výběru, ...). Také jsme se věnovali nečekaným životním situacím, jejich finančním dopadům a jak jim částečně předcházet. Zjistili jsem, že o finanční gramotnosti máme docela slušný přehled od příjmů a výdajů, přes sestavování rozpočtu, jaké výhody i nevýhody mají pasivní domy, solární panely, led žárovky, proč je důležité být pojištěna (druhy pojištění). Také už víme rozdíl mezi běžným účtem a spořícím účtem, hotovostním a bezhotovostním placení, která karta je debetní a že úroková míra a RPSN není totéž. Š. Řepová

V úterý 26. 3. se konal již tradiční celoškolní Den finanční gramotnosti. Smyslem a hlavním cílem této akce je porozumění finančním situacím, do kterých se mohou děti dostat, učí se rozhodovat o svých penězích a kapesném. Abychom předešli zasahování do soukromí žáků a jejich rodičů, pracujeme s modelovými rodinami. Žáci se stávají finančními poradci dětí - Honzy, Marka, Kláry, Ivany, dvojčat Veroniky a Romana, a pomáhají jim řešit různé situace. S těmito rodinami se pracuje až do 5. třídy vždy 2 x do roka.

Tématem dnešního dne bylo ,,Nakupování ". Žáci přiřazovali zboží do obchodů,doplňovali názvy obchodů, prezentovali své výtvory před třídou, vyplňovali křížovku, dozvěděli se, co je to reklamace. Poté  dostali makety různého zboží, museli odhadnout cenu zboží a šli si tyto ceny ověřit do Školního obchůdku. Zjistili jsme, že děti neumí odhadnou cenu zboží, někde se lišili až o 1 000 korun. Bylo to velké překvapení. Na závěr dne jsme zhlédli krátké filmy o vzniku peněz. I. Vrátná

 

 

 

 

FotogaleriePřeskočit fotogalerii

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?
Další informace

Přijmout Odmítnout