Základní škola Třeboň Na Sadech 375

Adresa Základní škola Třeboň
Na Sadech 375, 379 35 Třeboň

Telefon 384 722 392

Velikost písma

Cesta k této kategorii: Úvodní stránka / O škole / Školní akce / 2018/2019 / listopad

Den finanční gramotnosti

Den finanční gramotnosti proběhl 22. 11. 2018. Žáci pracovali ve dvojicích, trojicích a v rodinách, které si vytvořili v šestém ročníku. V rámci tohoto dne jsme se zabývali pořizováním nového bydlení a vybavením domu či bytu. Žáci se dozvěděli o různých druzích hypotéky a jiných úvěrů. Také si uvědomili, že je velice snadné dostat se do neznází, pokud jde o finance. Na závěr prezentovali své výtvory, kdy měli dle popisu jiné skupiny nakreslit rekonstrukci domu. J. Bendová

Ve čtvrtek 22.11. proběhl na škole projekt "Finanční gramotnost." S prvňáčky jsme si nejprve popovídali o významu a hospodaření s penězi. Další tři vyučovací hodiny pracovaly děti v pěti skupinách, které představovaly různé rodiny. Děti si poslechly různé informace o svých fiktivních rodinách, pak vybarvily a nalepily obrázky postav, nakonec měly rodiny prezentovat (povídat o nich). To se nám moc nedařilo. V dalších hodinách jsme si podrobně prohlédli používané mince a peníze. Skupinky skládaly puzzle a počítaly s drobnými mincemi. Celá práce se dětem vydařila a budeme pokračovat v dalším projektovém dni.smiley J. Kreichová

Projektový den finanční gramotnosti navazoval svým obsahem na úkoly, které žáci plnili již před rokem. Tehdy se poprvé seznámili se svými novými smyšlenými kamarády: s Ivanou, Honzou, Markem, Klárou, Veronikou a Romanem. Děti pracovaly s jejich rodinami ve stejných skupinách jako loni. Zpočátku musely rodině vybrat vhodné příjmení a zjistit důležité informace o členech dané rodiny. Potom svou rodinu představily ostatním spolužákům. Následovaly aktivity s mincemi: poznávání mincí po hmatu, rozměňování, seznámení se starými mincemi. Projektový den končil běhací hrou. Žáci postupně odpovídali na 10 otázek souvisejících s penězi. Za každou správnou odpověď dostali odměnu v podobě korálků. Skupina, která získala nejvyšší počet korálků, zvítězila. Jejich zaslouženou odměnou byla pochvala. A. Kučerová

Ve čtvrtek 22.11. jsme měli náš první projektový den - den finanční gramotnosti. Celý den jsme pracovali ve skupinkách po čtyřech, dvě skupinky byly po třech. Seznámili jsme se s naší "rodinou", se kterou budeme pracovat celých 5 let. Poznávali jsme mince, skládali jsme puzzle z mincí, mince jsme i rozměňovali. Nakonec byly vyhlášeny nejlépe pracující skupiny. P. Padrtová

Den finanční gramotnosti

   22. listopadu se uskutečnila další část projektu o finanční gramotnosti. Tento projekt je realizován v souladu s programem "Rozumíme penězům", jehož hlavním cílem je finanční vzdělávání dětí a zvýšení finanční gramotnosti v České republice.

  Akce se zúčastnili všichni žáci prvního i druhého stupně. Na druhém stupni byl jako obvykle tento projektový den rozdělen do dvou částí. V prvních dvou hodinách si žáci zábavnou formou zopakovali znalosti získané v hodinách občanské výuky a v minulých dílech projektu. Procvičované náměty se v jednotlivých ročnících lišily, nejčastěji žáci opakovali základní pojmy z oblasti finanční gramotnosti.

   Druhou část projektového dne strávili žáci prací ve fiktivních domácnostech. Protože se jednotlivé třídy druhého stupně nachází v různých fázích tohoto dlouhodobého projektu, byla témata, na nichž pracovaly odlišná. Žáci šestého ročníku teprve zakládali své fiktivní domácnosti a seznamovali se s jednotlivými položkami rodinného rozpočtu. Sedmáci kupovali nové auto a osmáci si zařizovali nové bydlení.  Cílem těchto dvou témat bylo seznámit žáky s výhodami a riziky některých finančních produktů jako jsou například leasing, spotřebitelský úvěr, hypoteční úvěr a stavební spoření. Pro žáky devátého ročníku byla připravena témata jako výhodné nakupování a nákupy na internetu. Použité materiály jim měli  pomoci s odhalování různých prodejních triků a naučit je správným postupům při nákupu zboží přes internet. Jejich hlavním úkolem bylo, vyhnout se při nákupu vánočních dárků zbytečnému zadlužování. Většina témat byla zakončena prezentací závěrečné práce. J. Písaříková

22. listopadu probíhal na naší škole Den finanční gramotnosti. V motivačním rozhovoru jsme si objasnili, co jsou peníze, co za ně lze koupit, proč je potřebujeme, kde je bereme. Děti pak pracovaly v 5 skupinách se svými modelovými rodinami. Každá skupina si připomenula charakteristiku svojí rodiny a představila ji ostatním skupinám. Následovalo vyplňování tabulky hospodaření za měsíc květen a červen. Nejvíce děti bavila práce s bankovkami. Na základě pozorování bankovek vyplňovaly pracovní list. Závěr patřil reklamě. Z. Rokosová

Ve čtvrtek 22. 11. se uskutečnil den finanční gramotnosti. Smyslem a hlavním cílem této akce je porozumění finančním situacím, do kterých se mohou děti dostat, učí se rozhodovat o svých penězích a kapesném. Abychom předešli zasahování do soukromí žáků a jejich rodičů, pracovali jsme s modelovými rodinami. Žáci se stali finančními poradci dětí Honzy, Marka, Kláry, Ivany, dvojčat Veroniky a Romana z těchto rodin a budou jim pomáhat řešit různé situace až do 5. třídy.

Na začátku se žáci rozdělili do šesti skupin - rodin a vymysleli jména a příjmení členů rodinu spojené s penězmi (např. Držgrešlovi, Skrblíkovi, Lakomcovi, Spořilovi, Útratovi). Poté jsme se zabývali starými mincemi, zahráli jsme si běhací hru, vyplňovali pracovní listy a na závěr jsme si promítli pohádku Kamarády si za peníze nekoupíš. Děti pracovaly se zápalem a dozvěděly se mnoho užitečných informací. I. Vrátná

 

FotogaleriePřeskočit fotogalerii

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?
Další informace

Přijmout Odmítnout