Den finanční gramotnosti
Výuka finanční gramotnosti probíhala celé dopoledne. Žáci pracovali opět se "svými rodinami" ve skupinách. Zpočátku děti navázaly na znalosti získané na podzim a vyplňovaly společně tabulky hospodaření: zapisovaly příjmy, výdaje a počítaly zůstatek za dva měsíce. Pak následovaly činnosti na téma: Náklady na školní potřeby. Děti se zamýšlely, jaké veškeré náklady mají rodiče na školáky a zapisovaly zjištěné údaje do myšlenkových map. Pak měly za úkol zjistit cenu některých školních pomůcek. Celá třída se tedy přesunula na Masarykovo náměstí, kde jednotlivé skupiny postupně navštěvovaly papírnictví, aby zde získaly potřebné informace. Ve třídě si žáci své splněné úkoly navzájem porovnávali a práci hodnotili. Na závěr ještě děti zhlédly krátké naučné filmy o penězích a bankách.
Projektový den se dětem líbil. A. Kučerová
V úterý 28.3.2017 proběhl v naší škole projekt Finanční gramotnost. Pokračujeme tak v podzimním projektovém vyučování, které učí děti hospodařit s penězi. Námětem této jarní práce byly obchody.
První hodinu jsme si povídali o tom, jaké obchody máme v Třeboni, o jejich sortimentu a názvech. Pak jsme se rozdělili do stejných skupin jako loni. Další tři hodiny už pracovaly děti ve skupinách. Na čtvrtku velikosti A3 namalovaly svůj obchod a daly mu název, nalepily vystřižené a vybarvené obrázky zboží. Na pracovním listu děti řešily křížovku, jejíž tajenku REKLAMACE jsme si vysvětlili. Dalším úkolem bylo zapsat do tabulky název a odhadovanou cenu zboží, jehož makety družstva dostala. Potom si skupiny porovnaly svůj odhad se skutečnou cenou v malém obchůdku ve školní družině.
Na závěr jsme vyhodnotili práci jednotlivých skupin. Myslím, že se takové vyučování dětem líbí a má svůj význam. J. Kreichová