Den finanční gramotnosti na prvním stupni
Dne 31.3. proběhl Den finanční gramotnosti. Celá naše třída pomáhala skřítkům z Novohradských hor vybavit jejich jeskyně, které byly poničené po povodni. Za zadané úkoly získávaly skupiny korálky a ty si následně vyměnily v bance za peníze. Potom v obchodě nakupovaly zboží a zútulňovaly jeskyně. Děti musely přemýšlet, co koupit, co je důležité a co ne, na co ještě mají peníze a na co již ne. Některé skupiny pracovaly bez větších problémů, u jiných převládalo sólové pojetí a vázla domluva. Nakonec se všechny jeskyně povedlo vybavit alespoň tím nejzákladnějším. P. Padrtová
Den finanční gramotnosti probíhal celé dopoledne a byl tentokrát zaměřen na obchody a nakupování. Žáci opět pracovali výhradně ve skupinách. Na začátku si skupiny vylosovaly pracovní listy s obrázky různého zboží. Pak na čtvrtku nakreslily obchod, pojmenovaly jej a nalepily a popsaly obrázky zboží. Hotové práce pak žáci prezentovali před třídou. Následovalo luštění křížovky s nápovědou a odhadování cen vybraného zboží. Zda byl jejich odhad správný či nikoli, děti zjistily až v obchůdku, který vznikl ve třídě školní družiny. Na závěr žáci zhlédli krátký film o penězích a České národní bance.
Všechny děti se do projektu aktivně zapojily. Den finanční gramotnosti se dětem líbil. A. Kučerová
31.3. proběhl na naší škole další Den finanční gramotnosti. Každý ročník pracoval s jinými úkoly. My jsme začínali motivačním rozhovorem na téma nakupování. Odpovídali jsme na otázky: Kdo z vás chodí nakupovat? Chodíte sami nebo s rodiči? Které obchody v Třeboni znáte?.......
Celé dopoledne jsme pracovali ve skupinách. Každá skupina si vylosovala pracovní list se zbožím. Na čtvrtku jsme nakreslili obchod, zboží z pracovního listu jsme vystřihli, nalepili a vybarvili. Doplnili jsme správný název obchodu. Na závěr jsme ve skupinách prezentovali svou práci.
V další části nás čekala křížovka. Odpovědi byly rozmístěné po třídě (nápověda). Po vyluštění následovala diskuze na téma reklamace, což bylo slovo, které vyšlo v tajence.
Zajímavý byl další úkol, protože nás čekalo zjišťování ceny zboží v obchodě, který byl umístěný v družině. Každá skupina dostala makety zboží, které pojmenovala a odhadla cenu zboží. Odhad napsala do tabulky. Navštívila obchůdek, zjistila skutečnou cenu zboží, doplnila ji do tabulky a porovnala odhad se skutečností.
Také jsme se byli podívat v družině v prvním patře, kde nám paní zástupkyně Marešová povídala o bankách a promítla nám na smartu informační film.
Na závěr jsme si ve třídě sedli na koberec a zhodnotili práci ve skupinách. Moc nás činnosti bavily a jsme rádi, že jsme se dozvěděli další nové informace kolem financí. A. Zemánková
Ve středu 31. 3. se konal Den finanční gramotnosti. Smyslem a hlavním cílem této akce je porozumění finančním situacím, do kterých se mohou děti dostat, učí se rozhodovat o svých penězích a kapesném. Abychom předešli zasahování do soukromí žáků a jejich rodičů, pracujeme s modelovými rodinami. Žáci se stali finančními poradci dětí Honzy, Marka, Kláry, Ivany a Veroniky z těchto rodin a pomáhali jim řešit různé situace. Tentokrát jsme se zaměřili na nakupování, práci s paragonem a zjišťování trvanlivosti zboží. Žáci vyplňovali pracovní listy, zjišťovali ceny zboží ve školním obchodě a vše prezentovali před třídou. Také jsme si na SMART tabuli zasoutěžili. Spolupráce ve skupinách se dařila a dětem se celý den líbil. I. Vrátná
V rámci Dne finanční gramotnosti jsme si tentokrát užili pomyslnou narozeninovou oslavu spojenou s nákupem a přípravou jednoduchého pohoštění. O tom jak jsme to zvládli, vypovídají přiložené fotografie.
Jaroslava Rodičová