Den Finanční gramotnosti
16. 11. proběhl na naší škole Den finanční gramotnosti. Děti plnily spoustu rozličných úkolů spojených s penězi - frotážovaly mince, skládaly puzzle, rozměňovaly mince na menší, přemýšlely, co se za peníze koupit dá a co ne, kde se peníze berou ... . Učily se pracovat ve skupinkách, navzájem se dělit o práci, domlouvat se a pomáhat si. Mgr. Petra Padrtová
Po roční odmlce připravila naše základní škola opět Den finanční gramotnosti, jehož se zúčastnila i naše třída. V průběhu 4 vyučovacích hodin jsme plnili nejrůznější úkoly spojené s hospodařením a hodnotou peněz, připomněli si staré měny členských států eurozóny a zároveň se procvičili ve skupinové práci. Rozhodně to byl zajímavě a užitečně strávený den. Mgr. Jaroslava Rodičová
V pondělí 16. listopadu se konal již druhým rokem Den finanční gramotnosti. Smyslem a hlavním cílem této akce je porozumění finančním situacím, do kterých se mohou děti dostat, učí se rozhodovat o svých penězích a kapesném. Abychom předešli zasahování do soukromí žáků a jejich rodičů, pracovali jsme s modelovými rodinami. Žáci se stali finančními poradci dětí (Honzy, Marka, Kláry, Ivany a dvojčat Veroniky a Romana) z těchto rodin a pomáhali jim řešit různé situace. S těmito rodinami budou pracovat až do 5. třídy vždy 2 x do roka. Nejdříve si každá skupina pojmenovala svoji rodinu, např. Bohatých, Financovi, Půjčkovi atd.
Poté jsme se zaměřili na bankovky - jejich hodnotu, ochranné prvky a osobnosti na nich vyobrazených. Také jsme vyplňovali tabulky hospodaření, kde jsme řešili příjmy a výdaje našich kamarádů. Pak jsme se věnovali reklamě a jejímu vlivu na nás. Na závěr každá skupina - rodina vymyslela reklamu na určitý výrobek a ten odprezentovala před třídou. Nejlépe si vedla skupina pod vedením Lukáše Karáska. Jejich reklama na domácího robota neměla chybu . Mgr. Irena Vrátná
Pondělí 16. listopadu bylo věnováno finanční gramotnosti. Stejně jako vloni děti ve skupinách vstoupily do rodin svých vrstevníků Honzy, Marka, Ivany, Kláry a dvojčat Romana a Veroniky. Hlavními pojmy, s nimiž pracovaly, byly bankovky, kapesné, příjmy, výdaje a úspory. S Adamem, jenž je průvodcem celého projektu, sestavovaly rozpočet jeho výdajů na školní výlet. Velice vážně se seznámily se všemi českými bankovkami. Řešily hodpodaření s kapesným "svých" kamarádů. Celý projekt vesele a hravě zakončily běhací doplňovačkou a slepováním bankovek, které bylo ztíženo tím, že některé části chyběly a jiné přebývaly. Všechny děti velmi pěkně a zodpovědně pracovaly, dopoledne bylo důležitým a příjemným zpestřením výuky.
Mgr. Dana Velserová