Základní škola Třeboň Na Sadech 375

Adresa Základní škola Třeboň
Na Sadech 375, 379 35 Třeboň

Telefon 384 722 392

Procházka školou
Velikost písma

Cesta k této kategorii: Úvodní stránka / Učitelé 2. stupeň / Frühaufová Karolína / Archiv / Školní rok 2013/2014

Stromy, skřeti, dřeváci

     Třída 6.A se účastní celoročního projektu, který realizuje Český nadační fond pro vydru a je na téma „Stromy, skřeti, dřeváci“. Hlavním cílem projektu je přiblížit žákům význam stromů pro celé životní prostředí a člověka. Každé setkání je zpracováno na určité téma.

     Ve středu 22. 1. 2014 se konalo první a bylo na téma „Strom a zvířata“.  Žáci si zopakovali všechny skupiny živočichů, kteří žijí buď na stromech nebo v jejich bezprostřední blízkosti. Samostatně o nich vyhledávali informace a různé zajímavosti. Na závěr žáci dostali pracovní listy a úkoly, které vypracují do příštího setkání v únoru.


     Druhé projektové setkání se konalo v pondělí  17. února. Jeho hlavní téma bylo růst a vývoj stromu. Nejprve se vyhodnotily úkoly, které žáci dostali během minulé výuky, poté se věnovali novému tématu. Učili se poznávat věk stromů podle letokruhů a seznámili se se všemi etapami růstu stromů. Nejvíce se ovšem dětem líbila volavka popelavá, kterou lektoři  ze záchranné stanice Vydra přinesli dětem ukázat. Na závěr zadali dětem úkoly, které opět vypracují do dalšího setkání.


     Ve středu 12. března proběhlo třetí projektové setkání, které bylo tentokrát zaměřeno prakticky. Nejdříve se žáci učili, jaké typy výrobků se vyrábějí z různých druhů dřeva a poté si sami vyzkoušeli uplést velikonoční pomlázky, vyrobit ze dřeva přívěsky, hlavolamy a praktické stojánky na tužky. Na závěr dostali žáci úkol nalézt v okolí bydliště nějakou truhlářskou dílnu a zdokumentovat práci v ní.


     Čtvrté projektové setkání se konalo v pondělí 28. 4. 2014. Nejdříve lektoři zhodnotili výsledky posledního webového úkolu, jako pokaždé ukázali dětem nějaké zvíře – tentokrát samičku netopýra. Následovala vycházka do přírody, kde se děti učily na základě předchozích teoretických znalostí prakticky poznávat stromy, například podle listu, květu, plodu a vzhledu kůry. Jedním z hlavních témat byla fotosyntéza. Žáci si zopakovali, o jaký děj se jedná, jaký význam pro rostlinu a celou Zemi má. Naučili se rovnici fotosyntézy, jaké látky do ní vstupují a jaké při tomto ději vznikají. Zahráli si hry na toto téma a vytvořili samostatně pracovní listy, které použili při výzdobě třídy.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Další projektová výuka probíhala ve středu 21. května 2014. Tradičně se nejdříve hodnotilo řešení webového úkolu, lektoři přinesli na ukázku nějaké zvíře, tentokrát včelojeda a mládě puštíka. Hlavním tématem teoretické části bylo rozmnožování stromů, žáci si zopakovali stavbu květu jako hlavního rozmnožovacího orgánu stromů. Látku si procvičili formou her a praktických úkolů.

FotogaleriePřeskočit fotogalerii

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?
Další informace

Přijmout Odmítnout