Charakteristika oblasti 1
Oblast je jednou z priorit školy, má stěžejní postavení ve vzdělávacím procesu. Je důležitá pro osvojování poznatků i v dalších oblastech. Je předpokladem pro zvládnutí efektivní komunikace. Jazyková vyspělost je jedním z určujících faktorů úrovně absolventa. Je jedním z prostředků myšlení, sdělování myšlenek a pocitů.
Aktivní znalost cizího jazyka snižuje jazykové bariéry a zvyšuje možnost dalšího uplatnění v budoucím povolání. Spolupráce mezi předměty český jazyk a cizí jazyk je naprosto nezbytná, propojenost prvního a druhého stupně je dána plynulým přechodem předmětů. Vazby na jiné oblasti: Člověk a společnost, Člověk a příroda, Člověk a jeho svět, Umění a kultura.
Cíle, jichž chceme dosáhnout
- Žák chápe a užívá jazyk jako nástroj k celoživotnímu vzdělávání.
- Žák sděluje názory a myšlenky v logickém sledu, výstižně, v písemném i ústním projevu.
- Žák se prezentuje a mluví na veřejnosti, získá sebedůvěru při vystupování
- Žák prostřednictvím čtení s porozuměním samostatně získává informace z různých zdrojů.
- Žák vnímá a sdílí emoce v literárních dílech.
- Žák řeší jednoduché problémové situace i v cizojazyčném prostředí.
- Žák má pozitivní vztah k mateřskému jazyku
Vzdělávací obory a předměty:
- Povinné: český jazyk,anglický jazyk, německý jazyk
- Specializace: německý jazyk (1.st.), Konverzace v anglickém jazyce (2.st.), Konverzace v Nj (2.st.)
- Volitelné: Cvičení z českého jazyka
- Nepovinné: Debata a rétorika, kroužek anglického jazyka
- Kurzy: reálie, Den českého jazyka, Den cizího jazyka
- Jiné: soutěže, besedy, výlety