Základní škola Třeboň Na Sadech 375

Adresa Základní škola Třeboň
Na Sadech 375, 379 35 Třeboň

Telefon 384 722 392

Velikost písma

Cesta k této kategorii: Úvodní stránka / O škole / ŠVP

Charakteristika oblasti 2

Oblast je jednou z priorit školy a prolíná se celým vzděláváním a vytváří předpoklady pro další úspěšné studium. Klade důraz na propojení teorie s praktickým životem, osvojení pojmů, algoritmů, termínů, symbolů a jejich použití. Tato oblast vznikla sloučením oblastí matematika a informační a komunikační technologie.

Žáci využívají poznatky získané v matematice (čtení grafů, diagramů, práce s tabulkami) i v dalších předmětech (fyzika, přírodopis, zeměpis, chemie, technické činnosti, ...).
Oblast informatiky je založena na získávání elementárních dovedností v oblasti výpočetní techniky, orientaci ve světě informací, využívání dalších informací.

Cíle, jichž chceme dosáhnout

  • Osvojit si obecně užívané termíny, symboly a znaky všech zahrnutých oborů, vyhledávat v zadáních slovních a logických úloh relevantní údaje, v týmu i samostatně experimentovat a porovnávat dosažené výsledky, rozvíjet paměť žáka prostřednictvím numerických výpočtů, vzorců a algoritmů.
  • Chápat význam kontroly dosažených výsledků, uvědomit si, že důležité je i zjištění, že úloha má více nebo žádné řešení, hledat vlastní postup při řešení problémů, důkladnému rozboru konstrukční úlohy, vyjadřovaní závěrů na základě ověřených výsledků a schopnosti je obhajovat.
  • Naučit se bezpečně používat rýsovací a další potřeby a udržovat je v pořádku, aby byla zajištěna jejich funkčnost. Přistupovat kriticky k výsledkům, stanovovat si kritéria hodnocení vlastní práce, preciznosti a čistotě práce při realizaci konstrukčních úloh.
  • Vést žáky k využívání moderních informačních a komunikačních technologií, k šetrné práci s výpočetní technikou, využívání aplikačního a výukového software, prezentaci výsledků své práce, k správnému a etickému postoji k obsahově nevhodným stránkám.
  • Rozumět různým typům grafů a umět je sestrojit, umět se orientovat v tabulkách a diagramech. Sestavovat znění vypočítaných výsledků srozumitelně a v logickém sledu. Spolupracovat při řešení složitějších matematických úloh v různých typech výkonnostních skupin.
  • Naučit se bezpečně používat rýsovací a další potřeby a udržovat je v pořádku, aby byla zajištěna jejich funkčnost. Přistupovat kriticky k výsledkům, stanovovat si kritéria hodnocení vlastní práce, preciznosti a čistotě práce při realizaci konstrukčních úloh.

Vzdělávací obory a předměty:

  • Povinné: matematika, výpočetní technika
  • Specializace: Informační technologie
  • Volitelné: cvičení z matematiky, informatika
  • Nepovinné: matematický seminář
  • Kurzy: základy obsluhy PC (integrováno do předmětu Pracovní výučování 1. – 4. ročník)
  • Jiné: matematické soutěže, Invex, příprava na přijímací zkoušky
     

 

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?
Další informace

Přijmout Odmítnout