Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vzdělávání žáků se specifickými vývojovými poruchami učení
>> integrovat žáky do běžných tříd, používat odborné pomůcky pro děti s VPU
>> při klasifikaci žáka s VPU dodržovat všechny pokyny pro klasifikaci žáka s VPU
>> zařadit žáky podle do reedukační péče skup. nebo individuální nápravy
>> na základě doporučení je možné vzdělávat žáka v jiném postup. ročníku
Vzdělávání žáků tělesně postižených
>> integrovat žáky do běžných tříd
>> zaměřit se na předměty, které budou vyžadovat omezení
>> nutnost osobního asistenta pro tyto žáky
>> stanovit pravidla chování a způsob komunikace ve třídě při vyučování i mimo vyučování
Vzdělávání žáků zrakově a sluchově postižených
>> vzdělávat žáky formou individuální integrace
>> zpracovat individuální plán pro tyto děti
>> spolupracovat se SPC příslušného postižení
>> nutnost osobního asistenta pro spolupráci mezi spolužáky, učiteli a rodiči
Vzdělávání žáků s autismem
>> vzdělávat žáky s lehčími formami autismu formou individuální integrace
>> zpracovat individuální plán pro tyto děti
>> spolupracovat se SPC a PPP
>> nutnost osobního asistenta pro spolupráci mezi spolužáky, učiteli a rodiči
Vzdělávání žáků s poruchami chování
>> vzdělávat tyto žáky ve třídách 1. a 2. stupně školy formou individuální integrace
>> zpracovat individuální plán pro tyto žáky
>> klást zvýšený důraz na samostatné rozhodování, kritické myšlení
>> vést děti k práci a vzájemné spolupráci mezi sebou
>> stanovit přesná pravidla chování a způsob komunikace ve třídě i mimo vyučování
>> zavést systém pochval a trestů
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
>> využívat různé výukové postupy, způsoby a organizaci výuky pro žáky národnostních menšin
>> individuálním přístupem učitele překonávat nedostatečnou znalost vzdělávacího jazyka
>> poskytnout žákovi specifické učebnice a materiály
>> klasifikovat žáka po tři klasifikační období s ohledem, protože znalost českého jazyka je závažným faktorem, který ovlivňuje žákovy výkony
>> spolupracovat s PPP, SPC
Vzdělávání žáků mimořádně nadaných
>> vlastní pracovní tempo, vlastní postupy při řešení úloh, které umožňují kreativitu
>> zvýšená motivace k rozšiřování učiva do hloubky ve vyučovacích předmětech, které reprezentují nadání dítěte
>> zadávání specifických úkolů, rozbor výsledků práce žáka a portfolio žáka
>> zapojení do samostatných a rozsáhlejších prací a projektů
>> vnitřní diferenciace žáků v některých předmětech
>> možnost vzdělávání žáka v určitém předmětu v jiném postupném ročníku