Den finanční gramotnosti
Dne 28. 3. jsme měli další Den finanční gramotnosti. Pokračovali jsme ve skupinové práci v našich dobře známých "rodinách". Jak se nám to povedlo, je zřejmé z fotografií. Již se těšíme na další Dny finanční gramotnosti, které již budeme mít v 6. třídě na 2. stupni. M. Vondráková
V úterý 28.3. probíhal na naší škole Den finanční gramotnosti. V úvodu jsme se rozdělili do skupin – „rodin“. Každá skupina sestavovala rozpočet pro svoji rodinu a vyplňovala tabulku hospodaření za měsíc březen a duben. Nejvíce času jsme však věnovali tématu – náklady na školní potřeby. Na tabuli a do pracovního listu jsme zapisovali myšlenkovou mapu školních potřeb. Každá rodina obdržela seznam školních potřeb s cenou za jednotlivé položky. U některých položek chyběla cena. Vydali jsme se do papírnictví, kde jsme zjistili potřebné údaje. Po návratu jsme sečetli náklady a prezentovali výsledky před třídou. Byli jsme překvapeni vysokými náklady na školní potřeby. V závěru dne jsme si uvědomili, kolik stojí každý rok školní potřeby, když se k nim nechováme zodpovědně a kolik bychom mohli ušetřit, kdybychom s nimi zacházeli šetrně. S. Panská
Další projektový den finanční gramotnosti se uskutečnil 28. března. V tomto školním roce to byl již druhý projektový den, jehož cílem bylo zvýšení znalostí žáků v oblasti finanční gramotnosti. Jedná se o dlouhodobý projekt, který je na druhém stupni ZŠ rozdělen do osmi částí. Žáci tak absolvují v každém ročníku dva projektové dny. Název celého projektu je "Rozumíme penězům". První část projektového dne byla věnována celkovému opakování doposud probraných témat. Opakování probíhalo hravou formou přibližně dvě hodiny. Jednotlivé aktivity byly zaměřeny na následující témata - bankovky, pojmy z finanční gramotnosti, druhy pojištění a cizí měny. Druhou část projektového dne pracovali žáci ve fiktivních domácnostech. V každém ročníku zpracovávali žáci jiné téma. Šesťáci plánovali letní dovolenou, sedmáci a osmáci se snažili snížit náklady na bydlení a pro žáky devátých tříd bylo připraveno téma - zodpovědné zadlužování. Po kontrole na podzim upravených rozpočtů jednotlivých domácností následovaly nejrůznější úkoly. Žáci luštili křížovky a kvízy, hráli hry, pracovali s textem. Součástí druhého bloku byly rovněž zajímavé prezentace a nechyběly ani výtvarné činnosti. Témata ve všech ročnících byla zakončena závěrečnými pracemi, které budou vystaveny v prostorách školy. Š. Zimová