Den finanční gramotnosti
Den věnovaný finanční gramotnosti se uskutečnil 28. března. Jednalo se další díl dlouhodobého projektu, jehož cílem je zvýšení znalostí žáků v oblasti finanční gramotnosti. I v letošním roce byl celý projektový den rozdělen do dvou částí. První část byla věnována opakování znalostí získaných v minulých dílech projektu. V průběhu dvou vyučovacích hodin si žáci zábavnou formou připomněli například historii a současnost peněz v Čechách, procvičili si světové měny a osvěžili základní pojmy z oblasti finanční gramotnosti. Druhou část projektového dne strávili žáci prací ve fiktivních domácnostech. Protože se jednotlivé třídy druhého stupně nachází v různých fázích tohoto dlouhodobého projektu, byla témata, jimž se věnovaly odlišná. Určitý posun v tématech způsobila také distanční výuka v loňském školním roce. Žáci šestého a sedmého ročníku vybírali pro své fiktivní rodiny letní dovolenou. V průběhu projektu se zaměřili například na poznávání cizích měn, na práci s kurzovním lístkem a na výhody a rizika používání platebních karet v zahraničí. Po konečném výběru dovolené žáci prezentovali vytvořené „fotografie“ z cest a informovali ostatní o finančních produktech, které k jejímu "zaplacení" využili. Hlavní téma pro žáky osmého ročníku znělo – kupujeme auto. Vedle výběru vhodného automobilu bylo dalším důležitým úkolem zjišťování vedlejších nákladů na provoz auta a výběr správného pojištění. Žáci devátého ročníku se snažili vylepšit bydlení ve své fiktivní rodině. Nejčastěji se "rodiny" rozhodly pro zakoupení nemovitosti, rekonstrukci bytu nebo stavbu bazénu či terasy. Ve svých plánech museli žáci vycházet z finančních možností fiktivních rodin a zvážit využití nabízených finančních produktů např. hypotéky nebo úvěru. J. Písaříková