Objednání žáka do pedagogicko-psychologické poradny (PPP)
S jakými problémy se můžete obrátit na PPP?
- Vaše dítě má výukové, výchovné či zrakové problémy ve škole a opatření realizovaná na vaši žádost ve škole se ukazují jako nedostatečná.
- Nejste si jisti, zda je vaše dítě připravené pro vstup do ZŠ - posouzení školní zralosti a připravenosti.
- Máte pocit, že vaše dítě by mohlo do školy nastoupit před dovršením 6. roku - předčasný nástup.
- Nejste si jisti, na jakou školu by mělo vaše dítě směřovat po ukončení ZŠ - vyšetření profesní orientace.
- Jste jiš klienty PPP a potřebujete konzultaci, kontrolní vyšetření či posouzení potřeby uzpůsobení přijímacího řízení.
Postup při objednání žáka do PPP:
- V případě, že vyučující zjistí u žáka speciální vzdělávací potřeby, informuje zákonného zástupce žáka o možnosti zajistit si pro dítě vyšetření v PPP.
- Zákonný zástupce podá "Žádost o poradenskou službu", ve které vybere zvolené pracoviště. Odkaz: Žádost o poradenskou službu
- Do poradny není potřeba další telefonická objednávka - příslušné pracoviště kontaktuje zákonného zástupce a nabídne termín vyšetření.
- Pokud je iniciátorem objednání do PPP škola, doporučí PPP zájemci o poradenskou službu, aby tuto školu požádal o vyplnění školního dotazníku, obsahujícího informace o dosavadním průběhu vzdělávání tohoto žáka ve škole. Vyplněný školní dotazník pošle škola se souhlasem zákonného zástupce nezletilého žáka přímo do PPP prostřednictvím datové schránky.
- Výstupy z vyšetření v PPP jsou „Zpráva“ a „Doporučení“. Příjemcem „Zprávy“ je zákonný zástupce nezletilého žáka. „Doporučení“ je nezbytnou podmínkou pro stanovení podpůrných opatření při vzdělávání žáka. Toto doporučení se zpracovává pro účely školy, ve které je žák vzděláván a také je této škole zasláno přímo z PPP.
- „Doporučení“ škola (třídní učitel, výchovná poradkyně) projedná se zákonným zástupcem.
Odkazy na jednotlivá pracoviště: